+420 777 005 163 kozelvefraku@gmail.com

~ Přežvykování v novinách ~

 

 ~

Přežvykování

novinách

 ~

Stvoření světa

„Z toho představení až mrazí. Život vznikne, vzkvétá, reprodukuje se, chřadne, odchází, aby uvolnil místo novému, čerstvému. A to vše v takové rychlosti, že ho chcete znovu. Ale to už bude Vojta odlíčen, Lukášova kytara ve futrálu a vy taky. Pokud vás Vojtovo a Lukášovo představení přiměje tu vaši jednu vstupenku na svět nepromarnit, tak se vám vstupenka na jejich Stvoření světa mnohokrát vyplatí.“

Dan Drahotský

„Nádherné. Tekly mi slzy dojetím. Vynikajíci pantomima, vynikající hudba. Dokonalé spojení, souhra děkuji za zážitek.“

Libuše Studničková

Představení bylo tak krásné a povedené, že neváhám použít slovo „zázrak“! Chci ho vidět znovu. Špičková hudba a přesně namíchaná kombinace smutku a smíchu má potenciál uzdravovat a stát se kultovním představením. Děkuju.

Valerie Suchánová

Pantomima nezahyne a to je skvělé!!! A navíc záslužné. Vždyť už se prakticky nedala nikde v Praze vidět!!!

Bedřich Ludvík

Neuvěřitelné, co všechno dokážete!“ (, dramaturg)

Radek Brož

dramaturg

Gratuluji, tleskám a obdivuji!

Vladimír Morávek

divadelní režisér

Vůbec jsem Vám nestačil říct jak to bylo krasné představení. Bylo to famozní, fakt super. Díky moc… Přeju Vám abyste to hráli co to jde a aby diváci chodili.. Krásně Vám to sedlo, nádhera!

Radek Pokorný

herec

Na počátku prý bylo slovo. Možná. Skvělý mim Vojtěch Svoboda však na tónech Lukášovy kytary dokáže vyprávět Stvoření světa bez jediného slova! Adam, Eva, prvotní hřích, pak života koloběh… Slova nestačí. Nutno vidět naživo!


Dan Drahotský

Geniální. Děkuji. Smála jsem se a chvílemi jsem byla smutná. Ještě, že byla tma a nebylo vidět na mou tvář. Přistihla jsem se, že emoce se na mé tváři mění tak rychle, jak Vojta tančí po jevišti a Lukáš Sommer hraje. Přijdu znovu, až budete hrát. Je to zázrak, co jste vytvořili.

Valerie Suchánová

Dokonalé, famózní, skvělé.. Děkuji

Jiří Beneš

starosta Přerov nad Labem

Jsem moc rád, že jsem to viděl. Díky za silný umělecký zážitek! Smích i pláč.

Ondřej Prokop Vaněček

Krásné pohlazení po duši!

David Bosh

herec

Jiný svět, velký relax a zážitek. Velký obdiv vám oběma!

Benešová Jana

Geniální spojení dvou Umělců s velkým U. Pantomima v rytmu kytary a kytara v rytmu pantomimy. Každým představením tihle dva srůstají v jednoho. Děkujeme! Bravo!

Dan Drahotský

Kukačka

Anička Kukuczková předvedla komplexní fyzický výkon. “Chudé divadlo” v celé jeho síle, prostotě a nádheře. Herecký koncert s důležitým sdělením.

Štefan Capko

Herec, klaun, pedagog

Kombinace dobře uchopeného, silného tématu, podaného bez patosu a skvěle zahraného, vzbudila bouřlivou reakci publika. Anna Kukuczková ukázala svůj pohybový talent a vypracovanou techniku v mnoha předchozích představeních, zde se jejím dominantním sdělovacím prostředkem stalo mluvené slovo.

Kateřina Korychová

Taneční aktuality

Tento výkon si zaslouží obdiv, protože jde na dřeň.

Štefan Capko

Herec, klaun, pedagog

Anna Kukuczková vhodně kombinuje verbální a neverbální stránku výrazu, a vytváří pozoruhodný celek, který zajímá a dojímá.

Jana Soprová

Časopis scéna

Silné a stejně tak hluboce lidské představení.

Jan Pokorný

Imaginárium

Projekt Imaginárium ukázal, kam až dospěl současný vývoj žánru moderní pantomimy a nonverbálního divadla. Pantomimické duo Kozel ve fraku přineslo inovativní herecké variace, Anna Kukuczková a Vojtěch Svoboda využili originálních výrazových prostředků a propojili nevšední divadelní formy. Kozel ve fraku předvedl pozoruhodný experiment na poli nonverbálního divadla a ukázal pantomimu v neotřelém stylu. Pro ty, kteří bažili po hravém pokoukání a odlétnutí do říše svých snů, bylo Imaginárium akurátní volbou a příjemně stráveným večerem.

Marie Kobrlová

Taneční aktuality

Kuře

Kukuczková vytvořila příběh na hranici žánrů, který svou napínavostí a přirozeným tokem připomíná dobře napsanou novelu. Silnou stránkou představení je autorčina schopnost s lehkostí promlouvat tělem, slovem i mlčením. Příběh drží pohromadě a plyne, jako když čtenář dychtivě otáčí stránky.

Clara Zanga

Taneční aktuality

Absurditky

Oba performeři měli předváděné situace precizní a jasné. Nejzajímavější mi přišla sóla obou performerů. Kukuczková zvládá vytvořit příběh ženy, kterou okolnosti dovedly k jedinému možnému východisku, bez patosu a parodie. Svoboda na svém výstupu ukazuje technicky zvládnutou práci s prostorem a charaktery postav.

Psáno z představení 30. listopadu 2016, Divadlo Inspirace.
Kateřina Korychová

Absurditky – Drž se cedulky, Taneční aktuality

Jaké to bylo kdysi, jaké je to dnes a jaké to jednou bude? No přeci absurdní. Dvojice mimů Anna Kukuczková a Vojtěch Svoboda vytvořili pětici za sebou volně řazených etud, ve kterých ztvárnili převážně nesmyslnost v mezilidských vztazích. Scénky byly promyšlené a skvěle zahrané.

ZlomVaz 2016

Alena Joachimsthalerová

Bylo, nebylo, Absurdno

Absurditky: Ohlasy diváků

Naprostá nádhera, děkuji mnohokrát!

Janeta Benešová

umělecká šéfka divadla Mladá Boleslav

V kusu David a Goliáš zazářil Vojtěch Svoboda. Známý námět dokázal předvést s bravurním klidem, tragikomičností a prokázal tak svůj zjevný mimický talent.

Josef Bartoš

divadelní recenzent

Scénky byly promyšlené a skvěle zahrané!

Alena Joachimsthalerová

divadelní recenzentka

Výborné, doporučuji všem!

Jonáš Luzenič

Bylo to úžasné! Jsem moc ráda, že jsem to viděla. Jste oba báječní a držím palce!

Patricie Tullunte

Velmi naplňující, precizní, poetické i vtipné!!! Mnohokrát děkuji za skvělý zážitek!

Lucie Mlatná

Díky moc za krásný zážitek!

Tereza Kuběnová

Hlavně nás neopouštějte a zase brzy přijeďte, budeme se na Vás znovu těšit.

Luboš Mládek

O tom se nemluví

Za svůj nedlouhý umělecký život se Kukuczková vypracovala v osobnost, o jejíchž kvalitách není mezi znalci pochyb. Obdivuhodně tvárná, s kvalitní technickou průpravou. Režiséry je vyhledávána také pro své pracovní a tvůrčí zanícení. Celý výkon je precizně vystavěn a gradován, je tudíž dostatečně čitelný, jak vyžaduje záměr inscenace, také díky psychologicky věrohodné sekvenci psychických stavů postavy.

Vystupují tak – někdy i s rizikem nepochopení – z uměleckého omezení a také společenské izolace oboru jako svobodně uvažující umělecké individuality. Jde o proces, který může pro futuro přinést žánru nový program i krev.

Psáno z představení 20. listopadu 2014, Experimentální prostor NoD.

Ladislava Petišková

Perpetuum mobile

Celý oblouk psychického života postavy vyklene Svoboda nakonec v naději na blízké propuštění do výjevu radostné taneční euforie, ve které jsou mu partnery vězeňská židle i stůl. Vteřinová chvíle svobody se však propadá do absurdního závěru nového uvěznění.

Vojtěch Svoboda se, snad i díky geniu loci Havlem posvěceného místa, vzepjal ke koncentrovanému, jednolitému výkonu, které obecenstvo odměnilo dlouhotrvajícím potleskem.Podle mého názoru inscenace zasluhuje, aby se dostala i na repertoár některé z pražských alternativních scén.

Psáno z představení 1. srpna 2015, Hrádeček.

Ladislava Petišková

Pantomima na Hrádečku, Taneční aktuality

Pan A., takový postkafkovský týpek, je v arestu. Běsní, zuří, smutní, zoufá si, touží, přemýšlí, přizpůsobuje se nevlídnému prostřední, uvažuje, sní, cvičí, tančí. Svoboda na dosah, a přece daleko. Vojtěch Svoboda se s Perpetuem vypořádal znamenitě, jak jinak. Kdo ví, možná si Thálie s Vizvárym nepovšimla mima naposledy.

10. únor 2017

Jiří P. Kříž

Perpetuum mobile fantazie plné, Právo

Výkon Vojtěcha Svobody byl na vysoké úrovni, přestože užitý herecký styl vybočoval z jeho obvyklého repertoáru, kdy exceluje právě ve stylizované pantomimě.

Dílo však stojí za zhlédnutí pro Havlovy znalce a obdivovatele, stejně jako pro ty, kdo jej neznají jinak než jako pana prezidenta. Hájí myšlenky svobody, je aktuální, jelikož předrevolučních společenských problémů jsme se nezbavili, jen jsme je transformovali jinam, a je stálou výzvou jak pro mimy, tak pro činoherce.

Psáno z premiéry 6. října 2014 v Knihovně Václava Havla.

Alexej Byček

Havel a pantomima: slabá prvotina, nebo mistrova výzva?, Taneční aktuality

Představitelem pana A. na scéně byl talentovaný Vojtěch Svoboda. Nápaditě pracoval s rekvizitami, zejména s maskou z chlebové kůrky, neváhal předvést němou loutkovou pasáž na vlastní prsty ve stylu Charlieho Chaplina či pokreslit si vlastní tělo. Svobodův velmi soustředěný výkon doprovázela skladba Vlastislava Matouška, který byl Havlovým a Dienstbierovým spoluvězněm. Skladba dokonale tlumočila depresivní atmosféru i zvraty vnitřního života postavy ve vzácném souznění s původním textem i jednáním mladého mima.

14. října 2014

Ladislava Petišková

Perpetuum mobile aneb Nový pokus o Havla, Lidové noviny

O nás

I have come to know both of you as compelling and versatile actors, and I know Vojta as an dedicated and inspiring director. I gratulate you on creating your own company, and I wish you the best of luck, sucess, the support of your peers, and large audiences!
Anke Gerber

Goat in a Coat challenges you to observe pantomime in a fresh way. Their expressing of life on stage is every time creative, innovative and yet technically superb. Their work leans on the tradition of the art of pantomime and brings an absurd twist to it – with a bright twinkle in their eyes. I’m always looking forward and excited to see how the company moulds scenes from everyday life to pure magic on stage. I encourage them to dig even deeper to absurd and beautiful moments and stories!
Heli Väätäinen

Za svůj nedlouhý umělecký život se Kukuczková vypracovala v osobnost, o jejíchž kvalitách není mezi znalci pochyb. Obdivuhodně tvárná, s kvalitní technickou průpravou. Režiséry je vyhledávána také pro své pracovní a tvůrčí zanícení. Celý výkon je precizně vystavěn a gradován, je tudíž dostatečně čitelný, jak vyžaduje záměr inscenace, také díky psychologicky věrohodné sekvenci psychických stavů postavy.

Vystupují tak – někdy i s rizikem nepochopení – z uměleckého omezení a také společenské izolace oboru jako svobodně uvažující umělecké individuality. Jde o proces, který může pro futuro přinést žánru nový program i krev.

Psáno z představení 20. listopadu 2014, Experimentální prostor NoD.

Ladislava Petišková

O tom se nemluví, Taneční aktuality